Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

lørdag 31. mars 2012

Redesignet i rødt lær


Husker dere skinnjakka jeg kjøpte på loppis i høst?
Nå er den redesignet og klar for et nytt liv som kul anorakk!

Her poserer jeg med matchende redesignveske også!
PC-bagen er laget av en gammel skinnjakke med røde detaljer i lær og ull.

LOPPEFUNN!


Prosessen:
Lærjakken hadde en enkel primærsnittfasong
så det var minimalt jeg trengte å sy om.
Fjernet linning, mansjetter og halskant.
Beholdt glidelåsen, selv om den ikke har noen funksjon lenger.

I kjent Kristin-stil:
Hulling og hekling for å lage en fin overgang mellom lær og nye kanter

Så plukket jeg opp masker og strikket myke ribbekanter i rød ull
Enkelt og greit... ;-)

Snart er det loppemarkedstid igjen
og det blir garantert masse fine skinnplagg å finne!
Slike fargerike skinnplagg var high fashion på 80- og 90-tallet.
Fasongen er kanskje ikke moderne lenger, men du får med deg masse flott lær hjem som det er enkelt å sy og forme nye plagg av.
LYKKE TIL MED LOPPISJAKTEN!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin