Sider

MED ROM FOR KREATIVITET

søndag 22. oktober 2017

1001 knapp - 1001 takk!

Dette innlegget handler først og fremst om denne strikkejakken.
Men, den hadde aldri kommet til, 
hadde det ikke vært for min generøse venninne Anita 
og alle disse inspirerende og dyktige strikkedesignerne der ute!
For omtrent ett år siden,
 fant Anita en masse knapper på loppemarked.
 Alle sirlig pakket i små esker, flere tusen tilsammen, 
og alle enten brune eller militærgrønne!
Til meg.
Hva bruker man det til?!
 Ut og søk inspirasjon og hent ideer, Kristin!

1001 takk for alle knappene, Anita!

Som det skapende mennesket jeg er, 
leter jeg ideer og inspirasjon over alt. 
Siden jeg både strikker, hekler, vever, syr, applikerer, broderer,
 lager smykker, redesigner og jobber med lær,
 følger jeg mange kreative sider på Facebook, 
besøker blogger og tilbringer endel tid på Pinterest... 
Veldig mange dyktige folk der ute!

1001 takk for all inspirasjon!

Jeg liker jo helst ikke å følge andres oppskrifter,
 kun mine egne, og de er det bare jeg som forstår. 
Men inspirasjonen til mine kreative utfall, kommer seilende inn i hodet, 
litt derfra og litt herfra. 
Med tanke på alle disse knappene som lå til modning,
 dukket Sidsel Janne Høivik sine nydelige Fanakofte-variasjoner raskt opp. 
Likedan dukker det stadig opp nye måter (for meg) å strikke på,
 og da jeg så Kristin Wiola Ødegård sin måte 
å kombinere rillestrikking og mønsterstrikking, 
tenkte jeg at DET må jeg prøve.
Så... var det bare å sette igang!
 Fant nydelig garn fra Sandnes, Tynn Merino i varm fin brunfarge, 
mens de andre fargene er fra restekassen. 
Skisserte ideer for å implementere både knapper 
og inspirasjonen fra Kristin Wiola Ødegård og Sidsel Janne Høivik. 
I tillegg skulle det helst passe til min stil og min kropp også...
En liten snap fra tidlig i prosjektet...
og så den ferdige jakka!
Formgiverens glede og utfordring: 
å balansere alle elementene.
 Ikke for mye, ikke for lite...
It's all in the details

Foto:Ella

Collage av bilder hentet fra hjemmesidene til
 Sidsel Janne Høivik og Kristin Wiola Ødegård

1001 takk!

(Brukte ca 250 knapper på denne jakka, 
så det kommer nok mer knappe-blogging etterhvert...)

2 kommentarer:

  1. hei hei, så bra da å bruke opp det du har liggende. kunne jeg låne bilde og dele på insta?

    Hilsen
    Aneta

    SvarSlett
  2. Hei Aneta på Perlehuset! Ja, det er bare hyggelig om du deler videre! Gode ideer og inspirasjon er til for å deles! Kristin

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg veldig pris på
Klem Kristin